Concurs per a la creació d'una nova plataforma de consum cultural
06/11/2024 - 10:04 h
El projecte serà finançat pels Fons NextGenerationEU i s'inclou el marc del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació a Barcelona.
Si teniu una bona idea per a un canal multiplataforma que contribueixi a crear tendències o a animar el consum cultural tant a l’àrea de Barcelona com a la de l’àrea metropolitana, ja podeu començar a donar-li forma i posar els vostres plans negre sobre blanc, perquè a l’Ajuntament s’ha aprovat la convocatòria d’un concurs públic. És un projecte finançat amb fons de la UE que s’integra en els plans de sostenibilitat turística de la ciutat. La convocatòria es va obrir el 31 d’octubre passat i podeu presentar les vostres propostes fins al 30 de desembre.
Poden presentar-se al Premi, en règim de concurrència competitiva, al millor projecte per desenvolupar un canal de difusió multiplataforma dedicat a impulsar el sector cultural i crear tendències i noves audiències culturals a Barcelona i l’Àrea Metropolitana (denominació oficial de la convocatòria) aquelles empreses, entitats, associacions o organitzacions empresarials que s’hagin especialitzat a crear i distribuir continguts, publicacions i productes relacionats amb la cultura i l’oci, però també federacions, confederacions i unions d’associacions que apleguin entitats diverses amb experiència en el tema.
A totes aquestes empreses, entitats, federacions i associacions s’adreça una convocatòria per a la creació d’un canal multiplataforma que connecti i que posar en relació l’oferta de productes i serveis culturals i d’oci amb el públic a qui s’adreça, bé sigui local o bé visitant, que tingui interès en la dimensió cultural i creativa de la nostra ciutat i de l’àrea metropolitana. Aquesta plataforma multicanal hauria de propiciar la creació i el foment de tendències i de noves audiències culturals.
Detectar esdeveniments culturals no integrats en les xarxes existents, millorant així els indicadors de consum cultural de la ciutadania resident i visitant, desconcentrar l’oferta cultural, fomentar la mobilitat dels usuaris dins l’àrea metropolitana, i digitalitzar les activitats i la promoció cultural són alguns dels objectius d’aquest canal, que hauria d’estar disponible en llengües diverses (com a poc, català, castellà i anglès) i en formats diferents.
A més, aquesta plataforma multicanal ha de facilitar les propostes innovadores que millorin la prestació de serveis i portin la cultura a la vida diària. En aquest sentit, la plataforma hauria de potenciar la digitalització de l’activitat i promoció cultural, configurant un repositori de dades de consum cultural basat en la identificació i integració de dades ja disponibles, per complementar i ampliar així la informació existent.
El projecte guanyador del concurs obtindrà fins a 200.000 euros. Com que el finançament prové dels Fons Next Generation EU, es podrà finançar fins al cent per cent del projecte, tenint en compte els altres ajuts de qualsevol mena que hagi rebut el projecte guanyador.
Coherència del projecte, claredat i capacitat de connexió amb altres operadors dels sectors públic i privat són només alguns dels criteris que es tindran en compte per adjudicar el premi en el concurs convocat.
Si voleu saber més sobre la convocatòria, consulteu en aquest enllaç tota la informació disponible.